Experience report: Using the Podcasters app on Teaching the Spanish language

Authors

Keywords:

Género podcast; aplicación Podcasters; Enseñanza de E pañol como Lengua Extranjera (E/LE).

Abstract

Abstract: This work presents an experience report proposing an analysis of the gender
podcast in the foreign language class, while highlighting the didactic potential of the application
Podcasters in the context of Teaching Spanish as a Foreign Language (E/FL). Hereby
application, which is currently integrated with the Spotify streaming platform, the student acquires the
ability to create your own podcast in the school environment. The scope of this study aims to
presentation of this resource as a multifaceted pedagogical tool, to be incorporated
to the educational scenario, consequently highlights the development trajectory of this genre,
culminating in its contemporary consolidation in the classroom.

Keywords: Podcast genre; Podcasters app; Teaching Spanish as a Foreign Language
(HE).

Author Biographies

Isabela Cristina Tavares da Silva, uepb

Doutora em Letras (UFPE); Professora Substituta na Universidade Estadual da Paraíba

Márcia Gomes da Barros, UEPB

Graduanda em Letras Espanhol pela Universidade Estadual da Paraíba

References

FREIRE, Eugênio Pacceli Aguiar. Podcast: breve história de uma nova tecnologia

educacional. Educação em Revista, Marília, v.18, n.2, p. 55-70, Jul.-Dez., 201. Disponível

em:<https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/educacaoemrevista/article/view/7414/4685?authu

ser=0> Acesso em: 12 de out. de 2023.

FALCÃO, Bárbara Mendes; TEMER, Ana Carolina Rocha Pessoa. O podcast como gênero

jornalístico. Intercom – Sociedade Brasileira de Estudos Interdisciplinares da Comunicação

º Congresso Brasileiro de Ciências da Comunicação – Belém - PA – 2 a 7/09/2019.

Disponível em: <chrome-

extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://portalintercom.org.br/anais/nacional20

/resumos/R14-1367-1.pdf> Acesso em: 12 de out de 2023.

LORENSET, Caroline Chioquetta; TUMOLO, Celso Henrique Soufen; BENDER, Marinho

Cristiel. O uso de vídeos e histórias digitais como recursos digitais na sala de aula de

inglês como língua estrangeira. Revista X, [S.l.], v. 16, n. 3, p. 728-741, jun. 2021. ISSN

-0614. Disponível em: <https://revistas.ufpr.br/revistax/article/view/79513>. Acesso em:

out. 2023. doi:http://dx.doi.org/10.5380/rvx.v16i3.79513.

TOLOMEI, Cristiane varrete; SOUZA, Fábio Marques de; JUNIOR, José Veranildo Lopes da

costa; VICENTE, Renata Barbosa. Confluências entre textos, tecnologias e Educação. São

Paulo, Mentes abertas, 2019, 152 p.TUMOLO, C. Recursos digitais e aprendizagem de inglês como língua estrangeira. Ilha

do Desterro, Florianópolis, v. 66, p. 203-238, 2014. Disponível em: <

https://www.scielo.br/j/ides/a/wCzzbBnyFBykGPtR6qjJyFC/?format=pdf>. Acesso em: 29 de

out. de 2023.

Published

2024-04-29

How to Cite

Tavares da Silva, I. C., & Gomes da Barros, M. (2024). Experience report: Using the Podcasters app on Teaching the Spanish language. DISCURSIVITIES, 15(2), e–1522410. Retrieved from https://revista.uepb.edu.br/REDISC/article/view/3126

Issue

Section

Artigos

Categories